‘Curve’, το τρίτο δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά

‘Curve’, το τρίτο δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά

Κυκλοφόρησε το τρίτο κατά σειρά δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά και ενήλικες, που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία της SciFY και του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου

Ολοκληρώθηκε το τρίτο δωρεάν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τυφλά παιδιά, αλλά και ενήλικες, το Curve (ή Καμπύλη), στο πλαίσιο του έργου LEAP (Listen-LEArn-Play). Το τελευταίο παιχνίδι αυτής της σειράς έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και συνδυάζει τις ικανότητες και τις δεξιότητες που αναπτύχθηκαν στα δύο προηγούμενα παιχνίδια, ώστε να μεταφέρει τυπικές οπτικές εκπαιδευτικές διαδικασίες στον ακουστικό χώρο.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το Curve συνδυάζει τη μουσική, τις νότες του πενταγράμμου με τις μαθηματικές συναρτήσεις. Όπως και στην τρίλιζα, τα παιδιά κάνουν χρήση των βασικών πλήκτρων του H/Y, μιας και πρέπει να “ακούσουν” τη γραφική παράσταση μίας συνάρτησης εκφρασμένη με νότες και, στη συνέχεια, πρέπει να την επαναλάβουν, πριν τα προλάβει το χρονόμετρο. Με τον τρόπο αυτό, αποκτούν αίσθηση της γραφικής παράστασης με τη βοήθεια του ήχου.

Το έργο LEAP αναπτύσσει μία σειρά δωρεάν ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τυφλά και μερικώς βλέποντα άτομα και είναι μία συνεργασία της SciFY και του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Ο κώδικας και τα παιχνίδια που αναπτύχθηκαν, διατίθενται ως ανοιχτό λογισμικό, ελεύθερα και δωρεάν, ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίησή τους και η εξέλιξή τους από οποιονδήποτε. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν και τα τρία παιχνίδια στην ιστοσελίδα του έργου: gamesfortheblind.org.

Αξιοποιώντας τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία των ακουστικών διεπαφών, το έργο LEAP, φιλοδοξεί να συνεισφέρει στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού των ανθρώπων με προβλήματα όρασης και, κυρίως, των παιδιών, στους “δικούς” τους χώρους, το παιχνίδι και την εκπαίδευση. Σκοπό έχει να ανοίξει τα σύνορα των παιχνιδιών με καινοτόμες, ακουστικές διεπαφές, να ενισχύσει την εκπαίδευση με εργαλείο τα παιχνίδια αυτά, να αναδείξει τις ιδιαίτερες δεξιότητες των τυφλών και να υποδείξει την αξία της συνεργατικότητας μεταξύ βλεπόντων και τυφλών. Ένας ακόμη στόχος του LEAP είναι να επιτρέψει στις ακουστικές διεπαφές να χρησιμοποιηθούν για εκπαίδευση, ουσιαστικά μέσα από παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious gaming). Τα παιχνίδια είναι αυξανόμενης δυσκολίας, ώστε να επιτρέπουν στα παιδιά να αποκτoύν και να εξασκούν νέες δεξιότητες, τις οποίες, στη συνέχεια, θα αξιοποιήσουν και στη σχολική τους ζωή. Τέλος, το LEAP σκοπεύει να αναδείξει τις αποκτημένες δεξιότητες των τυφλών ατόμων σε σχέση με τα βλέποντα, μέσα από την προβολή αυτών των δεξιοτήτων και την ενδυνάμωση συνεργασιών, κυρίως, μεταξύ βλεπόντων και μη βλεπόντων παιδιών σε κοινές δράσεις.

Το έργο χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, στο πλαίσιο του προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού χρηματοδοτικού μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής επιχορήγησης του προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη, ενώ στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Tags:
, ,
Soustas
billnotis@yahoo.gr

Δημιουργός και Αρχισυντάκτης του Techsmart.gr καθώς επίσης και πολλών επιτυχημένων ιστοσελίδων. Μεγάλος fan της τεχνολογίας και Online Marketing Specialist θα τον βρείτε online όλο το 24ωρο.

No Comments

Post A Comment