Διαφήμιση στα Social Media – Ποια είναι η σωστή προσέγγιση

Διαφήμιση στα Social Media – Ποια είναι η σωστή προσέγγιση


Η διαφήμιση στα Social Media είναι μια πειθαρχία που απαιτεί έρευνα, σχεδιασμό, στρατηγική και παρακολούθηση, προκειμένου να εξασφαλιστεί μια σταθερή απόδοση της επένδυσης, από πλευράς χρόνου και χρήματος. Ως εξελισσόμενη πειθαρχία, υπάρχουν πολλές έννοιες, τακτικές, εργαλεία και απόψεις για τον καλύτερο τρόπο προσέγγισης.

Η ομορφιά των Social Media είναι ότι προορίζεται να προσαρμοστεί. Ένας αποτελεσματικός τρόπος προώθησης για μια εταιρεία, μπορεί να μην λειτουργήσει για την επόμενη και ούτω καθεξής. Το κοινό – η κοινότητα του Brand – οδηγεί τελικά τη στρατηγική. Γνωρίζοντας αυτό είναι το πρώτο βήμα για την επιτυχή και αποτελεσματική Social Media διαφήμιση.

Είτε συνεργάζεστε με μια εταιρία μάρκετινγκ στο Web είτε ασχολείστε με τα δικά σας μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σας παραθέτουμε μερικές γενικές κατευθυντήριες γραμμές που δίνουν κάποια εικόνα για μερικά από τα βασικά στοιχεία ενός σχεδίου στα Social Media.

Έρευνα: Κατανοήστε τους στόχους της επιχείρησής σας και πώς προσαρμόζονται τα κοινωνικά μέσα

Ανάλογα με τη βιομηχανία και το μέγεθος μιας εταιρείας, τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης πρέπει να διαφέρουν. Ορισμένες εταιρείες χρειάζονται κοινωνικά μέσα για το εμπόριο, άλλα και για οικοδόμηση της κοινότητας, μερικές ακόμη για εξυπηρέτηση πελατών ή εσωτερικές υποθέσεις. Ο τύπος των κοινωνικών μέσων μάρκετινγκ όπου μια επιχείρηση που ασχολείται, οδηγείται σε μεγάλο βαθμό από τους στόχους του κοινού-στόχου ή το σχέδιο μάρκετινγκ Διαδικτύου.

Αν είστε ο οδηγός στην ερευνητική φάση, η συνάντηση με τους κύριους ενδιαφερόμενους στην εταιρεία σας από διάφορα τμήματα μπορεί να σας βοηθήσει να αποκαλύψετε επιχειρησιακούς στόχους της εταιρείας που μπορούν να διευκολυνθούν μέσω του Social Media marketing. Μικρότερες εταιρείες μπορούν να υποβληθούν στην ίδια άσκηση, ίσως με λιγότερους ανθρώπους και εξωτερικούς συμβούλους που μπορούν να βοηθήσουν στην προσθήκη σαφήνειας.

Είτε μια μεγάλη ή μικρή επιχείρηση, ζητά από τους σημερινούς και δυνητικούς πελάτες τι θέλουν από το Brand μπορεί επίσης να είναι μια πολύ χρήσιμη άσκηση. Ορισμένα πρόσθετα βήματα στη φάση της έρευνας μπορούν να περιλαμβάνουν την αξιολόγηση της τρέχουσας χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να δούμε πώς δαπανώνται και διατίθενται οι πόροι.

Η συλλογή και η συγκέντρωση αυτών των πληροφοριών εκ των προτέρων μπορεί να βοηθήσει την εταιρία μάρκετινγκ Διαδικτύου με την οποία συνεργάζεστε, εάν το επιλέξετε, να προτείνετε Social media στρατηγικές που θα συμβάλει στην επίτευξη επιχειρηματικών στόχων.

Μόλις η έρευνα παραδοθεί στην επιχείρηση μάρκετινγκ Διαδικτύου, μπορεί να ξεκινήσει να κάνει δική της έρευνα χρησιμοποιώντας αναλυτικά στοιχεία και ένα οπλοστάσιο εργαλείων που θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε πού βρίσκεται η κοινότητα ενός εμπορικού σήματος και πώς να το τοποθετήσετε καλύτερα βάσει καθορισμένων επιχειρηματικών στόχων.

Ορίστε στόχους: Καθορίστε ποια θα είναι η στρατηγική σας για τα Social Media

Είτε εργάζεστε με μια επιχείρηση μάρκετινγκ Διαδικτύου είτε προσπαθείτε να υπολογίσετε την διαφήμιση στα Social Media μόνοι σας, η φάση του καθορισμού βοηθάει στην αποσαφήνιση της στρατηγικής.

Ένα σχέδιο διαφήμισης στα Social Media θα έχει πολλούς στόχους, από τους στόχους υψηλού επιπέδου της συνολικής στρατηγικής έως τους αυξητικούς στόχους με βάση τα χρονοδιαγράμματα και την τακτική των κοινωνικών μέσων. Για παράδειγμα, οι στόχοι μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook θα είναι διαφορετικοί από τους στόχους της οικοδόμησης μιας κοινότητας μέσα στο Facebook – ωστόσο, συχνά θα επικαλύπτονται.

Αυτή είναι η φάση όπου μια γενική στρατηγική και όλες οι τακτικές της είναι σχεδιασμένες και εργάζονται στο σχέδιο μάρκετινγκ. Οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει συχνά να συμπεριλαμβάνουν τα βασικά μέλη της ομάδας από κάθε τμήμα που αγγίζουν τον ιστότοπο και τους επιχειρηματικούς στόχους του καθενός, ώστε να διασφαλιστεί η αρμονία ως προς τον τρόπο με τον οποίο η εμπορική προώθηση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης θα προσεγγιστεί σε ολόκληρη την εταιρεία.

Σε αυτό το στάδιο, είναι σκόπιμο να χρησιμοποιείτε εργαλεία τύπου analytics για να ορίσετε σημεία αναφοράς για το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων και πώς σχετίζεται με τον ιστότοπό σας μέσω μετρήσεων που σχετίζονται με την επισκεψιμότητα, τους συνδέσμους και τις μετατροπές. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκαλύψετε πώς το σχέδιο βρίσκεται σε εξέλιξη. Αυτοί οι βασικοί δείκτες απόδοσης θα δείξουν αν οι προσπάθειες των κοινωνικών μέσων έχουν επηρεάσει την απόδοση της στρατηγικής σας στα Social Media.

Γιώργος Χατζηθεοδοσίου
georgioschatzitheodosiou@gmail.com

Με λένε Γιώργο και ασχολούμαι επαγγελματικά με τις νέες τεχνολογίες, το Digital Marketing και δίνω μεγάλη έμφαση στην αξία της πληροφορίας. Δημιουργώ E-Books, Link Building στρατηγικές, βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και αρθρογραφώ πάνω στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ.

No Comments

Post A Comment

%d bloggers like this: