Site icon Techsmart

Ταχυμεταφορές: Όργιο παρατυπιών από τις εταιρείες κούριερ – Οι αποζημιώσεις που δικαιούνται οι καταναλωτές

«Σε ένα τέτοιο κλίμα ο καταναλωτής είναι απολύτως φυσιολογικό να αισθάνεται ανήμπορος να αξιώσει οποιαδήποτε αποζημίωση – να διεκδικήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του και να το υπερασπιστεί» σημειώνει η ένωση με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας.

Συγκεκριμένα, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, στο πλαίσιο της προστασίας του καταναλωτή, πραγματοποίησε δειγματοληπτική έρευνα στις ιστοσελίδες των εταιρειών ταχυμεταφορών, χρησιμοποιώντας τυχαίο δείγμα 60 εταιρειών ταχυμεταφοράς, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν πληρούν εν πολλοίς, τις βασικές προϋποθέσεις του νόμου.

Όπως σημειώνει η ένωση: «τα τελευταία έτη, προκειμένου να λειτουργήσει η αγορά, μέσω, κυρίως, του ηλεκτρονικού εμπορίου, παρατηρήθηκαν σημαντικές δυσλειτουργίες στο σύστημα παράδοσης των προϊόντων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν στη μεγάλη ζήτηση.

Συγκεκριμένα, στον τομέα των ταχυμεταφορών τα έτη 2020 και 2021 παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση του όγκου των καταγγελιών που έλαβε η ΕΕΚΕ η οποία αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό 95,9% του συνόλου των καταγγελιών στον τομέα των Προϊόντων και Υπηρεσιών (μελέτη ΕΕΚΕ «Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στις καταναλωτικές συναλλαγές, Φεβρουάριος 2022»)».

Το αντικείμενο της έρευνας

Κατά τη διεξαγωγή της έρευνας, από 17 Αυγούστου 2022 έως και 14 Σεπτεμβρίου 2022, διερευνήθηκε εάν υπάρχουν στις ιστοσελίδες τους οι παρακάτω πληροφορίες, και αν υπάρχουν, κατά πόσο η διατύπωσή τους εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις του νόμου:

1. Χάρτης Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή

2. Εγγραφή στο Μητρώο της ΕΕΤΤ

3. Αποζημίωση για απώλεια ή ολική καταστροφή αλληλογραφίας ή/και δέματος

4. Αποζημίωση για μερική καταστροφή ή φθορά αλληλογραφίας ή/και δέματος

5. Αποζημίωση για εκπρόθεσμη παράδοση

6. Φύλαξη ανεπίδοτου δέματος

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:

Τα δικαιώματα των Καταναλωτών και οι αποζημιώσεις

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει εκδώσει την υπ’ αριθμ. 688/52 (ΦΕΚ Β’ 1412/10-6-2013) απόφασή της «Καθορισμός των περιπτώσεων που επιβάλλεται κατ’ αποκοπή αποζημίωση για πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών», με την οποία θεσπίζονται οι κανόνες αποζημίωσης των καταναλωτών.

Ο βασικός νόμος που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ταχυμεταφορών, με βάση τον οποίο εκδίδονται και οι, δεσμευτικές, αποφάσεις της ΕΕΤΤ, είναι ο Ν.4053/2012 (ΦΕΚ 44/Α/07-03-2012) «Ρύθμιση λειτουργίας ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις»

Τα δικαιώματα του καταναλωτή, ο οποίος επιλέγει τις υπηρεσίες εταιρειών ταχυμεταφορών, είναι, συνοπτικά, τα ακόλουθα:

Δείτε αναλυτικά την έρευνα εδώ

Exit mobile version