08 Jun Η νέα υπηρεσία streaming μουσικής της Apple παρουσιάζεται σήμερα!
Με τη δεσπόζουσα θέση της στη μουσική βιομηχανία να απειλείται από τη μείωση των λήψεων ψηφιακής μουσικής, η Apple ετοιμάζεται να ξεκινήσει τον άμεσο ανταγωνιστή του Spotify και άλλων δημοφιλών υπηρεσιών, που επιτρέπουν στους χρήστες να ακούνε μουσική μέσω streaming, αντί να αγοράζουν τα τραγούδια.
Η Apple πιστεύει ότι μπορεί να πείσει πολλά εκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο να αλλάξουν τον τρόπο που ακούνε μουσική. Το 2003, το iTunes Music Store επέτρεψε τη λήψη μεμονωμένων τραγουδιών, κάτι που έγινε ο πιο κοινός τρόπος για τους ανθρώπους να αγοράζουν μουσική και έκανε το iTunes το μεγαλύτερο κατάστημα πώλησης μουσικής στον πλανήτη.
Στελέχη της μουσικής βιομηχανίας αναμένουν την ανακοίνωση της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας της Apple στην κεντρική ομιλία του Παγκόσμιου Συνέδριου Προγραμματιστών (WWDC), την Δευτέρα 8 Ιουνίου. Έχουμε να κάνουμε με ένα νέο ορόσημο για τη streaming μουσική που θα μπορούσε να αλλάξει τις επικρατούσες τάσεις. Ενώ η Apple μπαίνει καθυστερημένα στο παιχνίδι, μπορεί να ωθήσει επιθετικά εκατοντάδες εκατομμύρια πελάτες του iTunes με πιστωτικές κάρτες, να αγκαλιάσουν το συνδρομητικό της μοντέλο.
Η Apple εκτιμάται ότι κατέχει σήμερα το 80% έως 85% των πωλήσεων λήψης μουσικής σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της μουσικής βιομηχανίας, αλλά κατέχει ένα μικρό μόνο μέρος του streaming. H Spotify αντιπροσωπεύει το 86% της αγοράς on-demand μουσικής συνεχούς ροής στις ΗΠΑ. Το μερίδιο της στη διεθνή αγορά πιστεύεται ότι είναι παρόμοιο.
Για τη νέα υπηρεσία της, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal, η Apple θα ζητήσει 10 δολάρια το μήνα. Σε αντίθεση με το Spotify, που εκτός από συνδρομές προσφέρει επίσης μια υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, η Apple θα προσφέρει ελάχιστα τραγούδια για δωρεάν ακρόαση. Η Apple σχεδιάζει επίσης να αναπτύξει το iTunes Radio με κανάλια που θα παίζουν γνωστοί DJs.
Το συνδρομητικό μοντέλο προσφέρει προοπτική περισσότερων εσόδων για την Apple και τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες. Η Apple προσπαθεί να ολοκληρώσει τη χορήγηση αδειών για τις νέες υπηρεσίες με τις μουσικές εταιρείες. Δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει τις συμφωνίες με τις τρεις μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρείες μουσικής, Universal, Sony και Warner, κάτι που αναμένεται πολύ σύντομα.
Για την Apple, η διατήρηση της ηγετικής της θέσης στη μουσική σημαίνει πολλά περισσότερα από τα χρήματα. Πρόκειται για τη διατήρηση μιας κληρονομιάς που χρονολογείται από την αναβίωση της εταιρείας με τον Steve Jobs. Η μουσική ήταν στο επίκεντρο αυτής της αναγέννησης με το iTunes και το iPod. Τελευταία οι πωλήσεις έμειναν στάσιμες, καθώς οι νεότεροι ακροατές περνούν σε υπηρεσίες streaming.
Η Apple σηματοδότησε το ενδιαφέρον της για το streaming πέρυσι, με την εξαγορά της Beats των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το Spotify έχει χτίσει ένα προβάδισμα εδώ και επτά χρόνια, αλλά ενώ ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα το 2014, συνεχίζει να παρουσιάζει ζημιές που αυξάνονται. Η Pandora στα 10 χρόνια της πέτυχε ζημιές 30 εκατομμυρίων δολαρίων από 921 εκατομμύρια έσοδα πέρυσι.
Η Apple είναι πιθανό να προσφέρει μία δωρεάν δοκιμαστική περίοδο για τη νέα της υπηρεσία, ενώ αναμένεται να επιτρέψει στις δισκογραφικές εταιρείες και τους καλλιτέχνες να δώσουν κάποια τραγούδια δωρεάν. Η νέα εφαρμογή μουσικής θα έρθει στο iOS με αναβάθμιση του λογισμικού, ενώ αναμένεται να γίνει διαθέσιμη και στο Android.
No Comments