12 Jan Το Facebook αποφασίζει μόνο του τι πρέπει να βλέπουμε, για το καλό μας
Σαρωτικές αλλαγές για το Facebook, καθώς το μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε χθεσινή του ανακοίνωση, θα δίνει από εδώ και στο εξής προτεραιότητα στην δραστηριότητα των φίλων και θα υποβαθμίσει το περιεχόμενο από εταιρείες και media.
Αυτή είναι η πιο σημαντική και μεγάλη αλλαγή που έχει γίνει στο Facebook εδώ και πολύ καιρό, με το timeline να αποκτά καινούργια μορφή και περιεχόμενο. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες οι χρήστες θα αρχίσουν να βλέπουν λιγότερα βίντεο και νέα που προέρχονται από εταιρείες media και περισσότερα νέα που αφορούν τους φίλους τους, ή ποσταρίσματα που έχουν πάρει πολλά like και σχόλια από αυτούς.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Mark Zuckerbebrg αυτό γίνεται για να μεγιστοποιήσει το facebook την “ουσιαστική αλληλεπίδραση” μεταξύ των ανθρώπων και να περιορίσει αυτό που ο ιδρυτής του κοινωνικού δικτύου αποκάλεσε “παθητικό περιεχόμενο“, δηλαδή το να κάθεται απλά ο χρήστης και να παρακολουθεί βίντεο ή άρθρα χωρίς να συμμετέχει. Η κίνηση αυτή του Facebook έχει σαν σκοπό να μετριάσει τα fake news που κατέκλυσαν το timeline όλων των χρηστών και έχουν προκαλέσει νομικές διαμάχες για το δημοφιλές μέσο.
“Θέλουμε να βεβαιωθούμε πως το προϊόν μας δεν είναι απλά για διασκέδαση, αλλά κάνει καλό στους χρήστες. Θέλουμε να επανεστιάσουμε όλο το σύστημα” δήλωσε ο Mark Zuckerberg.
Όμως μια τέτοια κίνηση έχει πολλά δυνητικά αρνητικά αποτελέσματα. Για αρχή, θα επαναφέρει στον τοίχο κάποιων τα ανούσια ποσταρίσματα από γνωστούς και φίλους. Αντί για ενημέρωση, θα φέρει στο προσκήνιο φωτογραφίες και γάτες και σκυλιά και ηλιοβασιλέματα με ανούσιες ατάκες, που έχουν σαν στόχο τη συγκέντρωση likes.
Αντί για σφαιρική ενημέρωση, κάποιος θα βλέπει την άποψη μόνο φίλων και συγγενών, ενώ τα ψεύτικα νέα θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να εξαπλώνονται. Επίσης αν κάποιος φίλος σας επιλέξει να αναπαράγει κάποια ψεύτικη είδηση, αυτή και πάλι θα εμφανιστεί στον τοίχο σας.
Ο στόχος του Facebook είναι οι χρήστες να βλέπουν εύπεπτα νέα και ειδήσεις.“Όταν οι χρήστες συναναστρέφονται με τους φίλους τους, τους κάνει καλό” δήλωσε ο David Ginsberg διευθυντής έρευνας του Facebook.
Οι επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν στο Facebook θα επηρεάσουν πολύ κόσμο σε βαθμό που ακόμα δεν μπορεί να μετρηθεί. Εκδότες, μη κυβερνητικές οργανώσεις, μικρές επιχειρήσεις και άλλοι που βασίζονταν στο Facebook να έρθουν σε επαφή με κόσμο, θα δουν την εμφάνιση τους να μειώνεται δραματικά. Οι αλλαγές θα επηρεάσουν επίσης και το ίδιο το επιχειρηματικό πλάνο του Facebook, καθώς μέχρι τώρα η πλατφόρμα ενθάρρυνε τους χρήστες να περνάνε πολύ χρόνο σε αυτό, διαβάζοντας νέα από όλο τον κόσμο, να βλέπουν βίντεο και να χαζεύουν τι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Τώρα που κλείνει αυτό το παράθυρο στον κόσμο, ίσως δει τους χρήστες του να μειώνουν τον χρόνο που περνάνε μέσα σε αυτό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το Facebook δηλώνει πως θέλει να βάλει σε προτεραιότητα την δραστηριότητα φίλων και συγγενών, όμως αυτή τη φορά που δηλώνει πως προτεραιότητα θα έχει ένα νέο που θα πάρει πολλά like και σχόλια από φίλους και συγγενείς, από ένα που οι φίλοι και συγγενείς δεν θα ασχοληθούν.
Με απλά λόγια δηλαδή, η φωτογραφία της γάτας κάποιας θείας που έχει συγκεντρώσει αρκετά like, θα έχει προτεραιότητα απέναντι σε μια είδηση που μπορεί να επηρεάζει τη ζωή όλων.
Πηγή: ΕΜΕΑ.gr
No Comments