Γιατί η επιχειρηματικότητα στην περιφέρεια είναι διαφορετική και τι πρέπει να προσέξεις

Γιατί η επιχειρηματικότητα στην περιφέρεια είναι διαφορετική και τι πρέπει να προσέξεις

Καθημερινά στις μέρες μας γράφονται άρθρα για την επιχειρηματικότητα και πώς φτάνεις στην επιτυχία ακολουθώντας διάφορες μεθόδους. Οι περισσότεροι συγγραφείς όμως ξεχνούν ότι η επιχειρηματικότητα στην περιφέρεια είναι εντελώς διαφορετική από αυτή στις μεγάλες πόλεις.

Για να ξεκινήσει κάποιος μια επιχείρηση στην περιφέρεια πρέπει να είναι συνειδητοποιημένος, να ξέρει που βρίσκεται και να μπορεί να αντιμετωπίσει αυτή τη σφιχτή και σκληρή αγορά. Γιατί αυτή η αγορά είναι κλειστή και είναι πολύ δύσκολο να γίνεις μέλος της. Υπάρχουν πράγματα τα οποία στο μυαλό του υποψήφιου επιχειρηματία μπορεί να είναι δουλεμένα, αλλά η πραγματικότητα τις περισσότερες φορές είναι διαφορετική και αυτό γίνεται συνήθως γιατί κανείς δεν λογαριάζει ότι στις μικρές πόλεις η προσωπικότητα του καθενός παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

Το περιβάλλον είναι μικρό και αυτό σημαίνει ότι οι σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ των ανθρώπων επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον κοινωνικό και τον επαγγελματικό τους περίγυρο. Οι φιλίες που έχουν αναπτυχθεί ή ακόμα και τα αισθήματα που νιώθουν οι άνθρωποι καθορίζουν την αγορά. Θα ακούσεις πολλές φορές τη φράση «έχω συνηθίσει να ψωνίζω από εδώ, ή εδώ πηγαίνω τόσα χρόνια, γιατί να πάω αλλού»; Μπορεί να έχεις κοπιάσει, μπορεί να έχεις μοχθήσει και να έχεις δώσει όλο σου το είναι για να δημιουργήσεις κάτι από το μηδέν, αλλά δυστυχώς η νοοτροπία του κόσμου της περιφέρειας είναι διαφορετική και δύσκολα θα το αποδεχθεί. Η θρησκεία, η καταγωγή, οι πολιτικές πεποιθήσεις, όλα παίζουν το ρόλο τους.

Πολλοί επίσης θέλουν να ανοίξουν ένα είδος επιχείρησης η οποία δεν υπάρχει σε ένα συγκεκριμένο μέρος ή είναι καινοτόμα. Ποιος είπε ότι το διαφορετικό θα πετύχει; Ίσως να υπάρχει κάποιος λόγος που το συγκεκριμένο είδος επιχείρησης δεν υπάρχει στη συγκεκριμένη αγορά. Ποιος είπε ότι το καινοτόμο φέρνει πάντα την επιτυχία; Γράφοντας αυτές τις γραμμές μου έρχονται στο μυαλό πολλές πρωτότυπες ιδέες που προσπάθησαν να σταθούν σε μια περιφερειακή αγορά και να προσφέρουν κάτι διαφορετικό αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφεραν γιατί ο κόσμος δεν το υποστήριξε ή το βαρέθηκε γρήγορα. Αν η αγορά των μεγάλων πόλεων της Ελλάδας είναι μία φορά πίσω σε σχέση με των υπόλοιπων χωρών, η αγορά της περιφέρειας είναι δέκα. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.

Αφού εξετάσεις όλα τα προηγούμενα, στη συνέχεια πρέπει να είσαι έτοιμος να δώσεις σκληρή μάχη με τους ανταγωνιστές σου. Πρέπει να χωρέσεις και εσύ μέσα σε αυτή την αγορά και για να γίνει αυτό θα πάρεις μερίδιο από αυτούς. Αυτό είναι κάτι που δεν θα αφήσουν να γίνει εύκολα, για αυτό θα πρέπει να βρεις αυτό το κάτι που θα σε ξεχωρίσει.

Για να ξεκινήσεις μια επιχείρηση στην περιφέρεια, πρέπει να είσαι προσγειωμένος. Πρέπει να αναλογισθείς αν η ιδέα σου μπορεί να σταθεί, αν μπορεί να γίνει μια ευκαιρία. Γιατί η επιχειρηματική ιδέα από την επιχειρηματική ευκαιρία απέχουν πολύ. Οι περισσότεροι χρειάζονται μια γερή σφαλιάρα για να το καταλάβουν αυτό, όπως ο υποφαινόμενος, που στην πρώτη του επιχειρηματική προσπάθεια τα είχε πλάσει στο μυαλό του όλα τέλεια με άγνοια κινδύνου. Πίστευε ότι τα πράγματα είναι απλά. Ότι ο κόσμος θα αγκαλιάσει και θα στηρίξει τον αγώνα του και ότι όλοι θα χαίρονται με το επίτευγμά του. Όταν όμως η λάμψη της επιτυχίας πέρασε, όταν οι υποτιθέμενοι συμπαραστάτες του άρχισαν να εγκαταλείπουν ένας ένας, τότε άρχισε να αναρωτιέται τι πήγαινε στραβά. Τότε κατάλαβε ότι ήταν μόνος και τότε ήρθε αντιμέτωπος με τη σκληρή αλήθεια. Και εκεί έπρεπε να πάρει τις πιο δύσκολες αποφάσεις. Πρέπει να αντιλαμβάνεσαι πότε κάτι τελειώνει και πρέπει να μαθαίνεις από τα λάθη σου και να προσπαθείς ξανά και ξανά.

Και έτσι και έγινε. Σωστά όμως αυτή τη φορά. Αργά, σταθερά και μελετημένα. Χωρίς να παρθούν αποφάσεις από άλλους γι αυτόν, χωρίς να χρειάζεται την έγκριση των άλλων για τις ιδέες του και γνωρίζοντας πλέον την τοπική αγορά και τη συμπεριφορά της.

Έτσι, σιγά σιγά, η δουλειά σου αναγνωρίζεται και η πορεία σου είναι ανοδική. Γιατί πατάς σε γερές βάσεις που δεν είναι άλλες από τα δικά σου πόδια. Γι’αυτό πρέπει να είσαι ανήσυχος και να μη συμβιβάζεσαι με το μέτριο. Να μπορείς να ελίσσεσαι και να αντιμετωπίζεις τα απρόοπτα που θα συμβούν. Γιατί θα συμβούν. Κάθε τι που κάνεις στην καθημερινότητά σου θα έχει αντίκτυπο στη δουλειά σου και θα πρέπει να το υποστηρίζεις μέχρι τέλους.

Όσον αφορά στο πώς η επιχειρηματική σου κίνηση θα πάει μπροστά, ένα μόνο χρειάζεται να γνωρίζεις. Πώς θα πουλήσεις αυτό που προσφέρεις. Δεν χρειάζεσαι ομάδα, δεν χρειάζεσαι business plans και δεν χρειάζεται να πουλήσεις σε όλους. Βρες το κοινό που απευθύνεσαι και δες τις ανάγκες του. Όταν αρχίσεις να χρηματοδοτείσαι από τις πωλήσεις σου, τότε είσαι σε καλό δρόμο. Και όταν θα δεις ότι αυτά που προσφέρεις ενδιαφέρουν την αγορά και αποφέρουν καρπούς θα νιώσεις μια ικανοποίηση που δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο. Θα το απολαύσεις και θα το απολαμβάνεις, αλλά δεν θα πρέπει να επαναπαυτείς. Θα πρέπει συνεχώς να βελτιώνεσαι και να εξελίσσεσαι.

Αυτή είναι η επιχειρηματικότητα στην περιφέρεια και χωράει μέσα της πολλές λέξεις, όπως ανησυχία, οργάνωση, χαρά, στεναχώρια, προβληματισμούς, στρατηγική, ικανοποίηση, αποτυχία, επιτυχία και πολλές άλλες. Αντέχεις;

Πηγή: epixeiro.gr

Tags:
Soustas
billnotis@yahoo.gr

Δημιουργός και Αρχισυντάκτης του Techsmart.gr καθώς επίσης και πολλών επιτυχημένων ιστοσελίδων. Μεγάλος fan της τεχνολογίας και Online Marketing Specialist θα τον βρείτε online όλο το 24ωρο.

No Comments

Post A Comment