22 Dec YouTube: Ένας Ιδιαίτερος, Παράλληλος Κόσμος
Τα κύρια χαρακτηριστικά του YouTube, η εξέλιξη της πλατφόρμας στην Ελλάδα, η δύναμη του περιεχομένου και η λειτουργία του αλγόριθμου βρέθηκαν στον πυρήνα της συζήτησης των ΔΙΑΛΟΓΩΝ για το μήνα Δεκέμβριο. Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, περισσότεροι από 300 φίλοι των ΔΙΑΛΟΓΩΝ βρέθηκαν στο Fuzz Club και συζήτησαν με ομιλητές και δημιουργούς για το σήμερα και το αύριο της μεγαλύτερης πλατφόρμας βίντεο στον κόσμο.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρόν γνωστοί Έλληνες δημιουργοί περιεχομένου -youtubers- οι οποίοι αποπειράθηκαν να μας «μυήσουν» στη δική τους εμπειρία με το μέσο.
«Το YouTube έχει τη δική του αναρχία. Είναι πολύ περίπλοκο αλλά, ταυτόχρονα, πολύ απλό», ανέφερε o Skrap, ο οποίος σημείωσε πως η πρώτη του απόπειρα να ασχοληθεί με το YouTube έγινε στην ηλικία των 9 ετών! «Οι σπουδές μου προέκυψαν λόγω του YouTube, μιας και πήρα μια υποτροφία σε σχολή σκηνοθεσίας στη Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία χρόνια έχω δημιουργήσει το δικό μου brand νεανικών ρούχων, το οποίο πέτυχε έχοντας το κοινό μου ως content creator».
«Το πρώτο αρνητικό σχόλιο που θα διαβάσεις, χωρίς να έχεις εκτεθεί ποτέ σε δημόσια κριτική, σίγουρα είναι σκληρό. Όταν, όμως, βρίσκονται άνθρωποι που θα σε σχολιάσουν ουσιαστικά και με ειλικρίνεια, είτε θετικά είτε αρνητικά, δεν ασχολείσαι με τα υπόλοιπα», ανέφεραν η Σιλένα και ο Άλεξ ή, κατά YouΤube κόσμον, The Carrot Tards, που πρωτοεμφανίστηκαν στο μέσο το 2016. «Το περιεχόμενό μας αφορά το τί θα έλεγες με τον καλύτερό σου φίλο, γεγονός που μας προσφέρει μια μεγάλη γκάμα θεμάτων».
Η youtuber Madame Ginger μοιράστηκε με το κοινό την ενδιαφέρουσα αφορμή με την οποία ξεκίνησε την ενασχόλησή της με το μέσο: «Όταν ανακάλυψα ότι συνταγές της γιαγιάς μου είχαν χαθεί, ξεκίνησα το blog μου με σκοπό να τις καταγράψω διαδικτυακά πριν χαθούν στον χρόνο. Ο καθένας μπορεί να γίνει youtuber. Αν θέλει, όμως, να επιτύχει θα πρέπει σίγουρα να μάθει τη ‘’γλώσσα’’ του YouTube, η οποία είναι πολύ διαφορετική από τα υπόλοιπα social media». Τέλος, η Madame Ginger τόνισε πως «επειδή ο περισσότερος κόσμος αναρωτιέται, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το vlogging είναι μια πραγματική δουλειά».
O Jeremy, που ασχολείται με την κωμωδία, τον κινηματογράφο και τον γενικότερο σχολιασμό, τόνισε τη σημασία που έχει ο τρόπος επικοινωνίας του κάθε δημιουργού: «Συνειδητά ή ασυνείδητα κάθε δημιουργός ορίζει τη δική του γλώσσα επικοινωνίας με το κοινό του. Το πώς μεταφράζει αυτήν την επικοινωνία στη συνέχεια το κοινό διαφέρει ανάλογα τον άνθρωπο. Για αυτό και μερικές φορές δημιουργούνται παρεξηγήσεις σχετικά με τις προθέσεις του».
Η beauty content creator Σουζάνα (Souzana’s Beauty Secrets) έκανε τα πρώτα της βήματα στο μέσο μέσα από την ενασχόλησή της με τη δημοσιογραφία: «Στην Ελλάδα υπάρχει ανταγωνισμός στο beauty editing, αλλά ο καθένας μας δημιουργεί περιεχόμενο με το δικό του διαφορετικό τρόπο. Το YouTube πιστεύω πως είναι το μοναδικό ίσως μέσο που μπορούν όλοι να κάνουν ό,τι θέλουν. Το μυστικό, όμως, για να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο κανάλι στο YouΤube είναι σίγουρα να δείχνεις το πάθος σου γι’ αυτό που κάνεις!»
Δύο αδέρφια, ο Δημήτρης και ο Μιχάλης, που μαζί με τον τρίτο αδερφό τους Αλέξη δημιούργησαν το gaming κανάλι TechItSerious, «αποκάλυψαν» τη δική τους οπτική για την ενασχόλησή τους με το YouTube: «Προσπαθούμε να κατευθύνουμε το περιεχόμενο των vlogs μας βάσει του τί αρέσει περισσότερο σε εμάς και όχι απαραίτητα του τί θα αρέσει περισσότερο στον κόσμο. Έτσι καταφέρνουμε και παραμένουμε απόλυτα αυθεντικοί στο κοινό μας».
Ο Πάνος Λουρίδας, Head of Development στο ΕΔΥΤΕ, εκπρόσωπος του ΕΔΥΤΕ στη Γενική Συνέλευση της ΕΕΛ/ΛΑΚ και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε για το κομμάτι του αλγόριθμου μέσα από συνέντευξη που παραχώρησε στον Θανάση Τρομπούση, δημοσιογράφο και project manager στο iMEdD: «Όταν αναφερόμαστε στον αλγόριθμο, ουσιαστικά αναφερόμαστε στον τρόπο, τα βήματα που ακολουθούμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα. O αλγόριθμος δουλεύει με τις τεχνικές που ονομάζονται «μηχανική μάθηση», δηλαδή, μέσα από τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών αλλά κυρίως μέσα από το ιστορικό τους στην πλατφόρμα και το πόσο χρόνο αφιερώνουν σε ένα βίντεο. Βάσει αυτών γίνεται προσπάθεια για πρόβλεψη πιθανών βίντεο που μπορεί να ενδιαφέρουν το χρήστη. Για το πώς ακριβώς, όμως, λειτουργεί ο αλγόριθμος του YouTube ξέρουμε λίγα πράγματα και αυτά από μια ακαδημαϊκή δημοσίευση ερευνητών της Google το 2016 – αποτελεί μυστική συνταγή της Google».
Στη συζήτηση γύρω από τον ιδιαίτερο, παράλληλο, κόσμο του YouTube συμμετείχε ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market, Agencies and YouTube Greece, Bulgaria, Cyprus, Malta στην Google για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.
Η συνάντηση των ΔΙΑΛΟΓΩΝ ολοκληρώθηκε με ένα πάρτι για τα 2 χρόνια των ΔΙΑΛΟΓΩΝ. Ένα πάρτι αφιερωμένο σε ομιλητές και φίλους που ακολουθούν τις μηνιαίες συναντήσεις αυτά τα 2 χρόνια, σε όσους έγιναν πρόσφατα μέλη αυτής της παρέας, αλλά και σε όσους επιθυμούν να συναντήσουν τους ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ τη νέα χρονιά. Ένα πάρτι…για πάρτι σας με τις μουσικές επιλογές του παραγωγού και dj Nikko Patrelaki που βρέθηκε στα decks για ένα μοναδικό DJ set!
Η ομάδα και οι φίλοι των ΔΙΑΛΟΓΩΝ, ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις 29 Ιανουαρίου, για μία συζήτηση γύρω από την κλιματική αλλαγή σε επίπεδο πολιτικής και δράσεων.
Τους ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ επιμελείται και συντονίζει η Άννα-Κύνθια Μπουσδούκου.
No Comments