23 Feb 87α Βραβεία Όσκαρ 2015
Birdman & The Grand Budapest Hotel σάρωσαν τα 87α βραβεία Όσκαρ 2015
Με τέσσερα μεγάλα βραβεία έφυγε από την 87η τελετή των Όσκαρ η ταινία «Birdman» του Μεξικανού : καλύτερη ταινία, καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερο πρωτότυπο σενάριο κι καλύτερη φωτογραφία. Αυτό σημαίνει ότι ο Ινιαρίτου σήκωσε τρία βραβεία καθότι ήταν συμπαραγωγός αλλά και συνσεναριογράφος της ταινίας.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά λοιπόν, ένας Μεξικανός κερδίζει το Οσκαρ σκηνοθεσίας αφού πέρσι στην κατηγορία της σκηνοθεσίας βραβεύθηκε ο Αλφόνσο Κουαρόν για το «Gravity». Ο μεξικανικός θρίαμβος αποτυπώθηκε και στο πρόσωπο διευθυντή φωτογραφίας Εμανουέλ Λουμπέζκι ο οποίος πέρσι είχε σηκώσει το βραβείο καλύτερης φωτογραφίας για το «Gravity» και εφέτος, σήκωσε ένα δεύτερο βραβείο φωτογραφίας για το «Birdman»
Τέσσερα όμως ήταν και τα βραβεία που απέσπασε το «Ξενοδοχείο Grand Budapest» του Γουές Αντερσον. Τιμήθηκε στις κατηγορίες των κοστουμιών, μακιγιάζ/ κομμώσεων, σκηνογραφίας/ διεύθυνσης παραγωγής και μουσικής του κατά το ήμισυ Έλληνα Αλεξάντερ Ντεσπλά που φέτος ήταν υποψήφιος και για το «Παιχνίδι της μίμησης».
Ειρωνεία όμως ήταν πως ο άνθρωπος τον οποίο όλοι ευχαριστούσαν (το πνεύμα πίσω από την δημιουργία του «Ξενοδοχείου Grand Budapest») ο σκηνοθέτης Γουές Αντερσον δεν κέρδισε πουθενά.
Σίγουρα πάντως η ταινία δικαιώθηκε με τα Όσκαρ που πραγματικά άξιζε και το γεγονός ότι κάθε τι στην ταινία είναι χειροποίητο έπαιξε σίγουρα ρόλο για τις βραβεύσεις αυτής.
Στους ρόλους καμία έκπληξη, κέρδισαν όλα τα φαβορί:
Α γυναικείου ρόλου για την Τζουλιάν Μουρ για την καθηγήτρια γλωσσολογίας που παθαίνει Αλτζχάιμερ στο «Still Alice»
Α ανδρικού ρόλου για τον Εντι Ρεντμέιν ως Στίβεν Χόκινγκ στην «Θεωρία των πάντων»
Β’ γυναικείου ρόλου για την Πατρίτσια Αρκέτ στο «Μεγαλώνοντας»
Β’ ανδρικού ρόλου για τον Τζ. Κ. Σίμονς που στο «Χωρίς μέτρο» υποδύθηκε τον πιο σκληρό καθηγητή Ωδείου στην ιστορία του σινεμά και ενδεχομένως των ωδείων.
Ενώ το «Still Alice», η «Θεωρία των πάντων» αλλά και το «Μεγαλώνοντας» δεν κέρδισαν σε καμία άλλη κατηγορία, το «Χωρίς μέτρο» μέτρησε τρία συνολικώς βραβεία. Εκτός από το βραβείο Β’ ανδρικού ρόλου κέρδισε επίσης για το μοντάζ και το ηχητικό μοντάζ του.
Δεκατρείς μεγάλου μήκους ταινίες (μαζί με το ντοκιμαντέρ «Citizenfour» και το κινούμενο σχέδιο «Big hero 6») βραβεύθηκαν στα εφετινά Όσκαρ και αυτό σημαίνει ότι η τάση πλέον είναι τα βραβεία να μοιράζονται.
Τα περισσότερα βραβεία τα κέρδισαν δυο ταινίες και ήταν μόλις τέσσερα για την κάθε μία. Και οι οκτώ ταινίες που ήταν υποψήφιες για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας κέρδισαν από ένα τουλάχιστον βραβείο αλλά κάποιες όπως το «Foxcatcher» του Μπένετ Μίλερ δεν κέρδισαν πουθενά.
Όλα τα βραβεία
Ταινία: Birdman (H απρόσμενη αρετή της αφέλειας)
Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ινιαρίτου – Birdman
Α ανδρικός ρόλος: Εντι Ρεντμέιν – Η θεωρία των πάντων
Α γυναικείος ρόλος: Τζουλιάν Μουρ – Still Alice
Β ανδρικός ρόλος: Τζ. Κ. Σίμονς – Χωρίς μέτρο
Β γυναικείος ρόλος: Πατρίσια Αρκέτ – Μεγαλώνοντας
Σενάριο βασισμένο σε ξένο υλικό:Το παιχνίδι της μίμησης (Γκράχαμ Μουρ)
Σενάριο πρωτότυπο: Birdman (Αλ. Γκ. Ινιαρίτου, Νίκολας Τζιακομπόνε, Αλεξάντερ Ντινελάρις, Αρμάντο Μπο)
Φωτογραφία: Birdman (Εμανουέλ Λουμπέζκι)
Μοντάζ: Χωρίς μέτρο (Τομ Κρος)
Σκηνογραφία/ καλλιτεχνική διεύθυνση: Ξενοδοχείο Grand Budapest (Aνταμ Στοκχάουζεν, Ανα Πίνοκ)
Κοστουμια: Ξενοδοχείο Grand Budapest (Μιλένα Κανονέρο)
Μακιγιάζ – κομμώσεις: Ξενοδοχείο Grand Budapest (Φράνσες Χάνον, Μαρκ Κούλιερ)
Μουσική: Ξενοδοχείο Grand Budapest (Αλεξάντρ Ντεσπλά)
Τραγούδι: Glory από την ταινία Selma (Κόμον, Τζον Λέτζεντ)
Οπτικά εφέ: Interstellar
Ηχητικό μιξάζ: Χωρίς μέτρο
Ηχητικό μοντάζ: Ελεύθερος σκοπευτής
Ξενόγλωσση ταινία: «Ida» (Πολωνία, Πάβελ Παβλικόφσκι)
Κινούμενο σχέδιο: Big Hero 6 (Νοτον Χολ, Κρις Γουίλιαμς, Ρόι Κόνλι)
Ντοκιμαντέρ: Citizenfour (Λόρα Πόιτρας, Ματίλντ Μπονεφόι, Ντερκ Γουϊλούτζκι)
Μικρού μήκους κινούμενο σχέδιο: Feast
Μικρού μήκους μυθοπλασίας : The phone call
Μικρού μήκους ντοκιμαντέρ: Crisis hotline Veteran Press 1
No Comments