17 May Franchise, πρωταγωνιστικός παράγοντας στη μεταμνημονιακή αγορά
Πλησιάζοντας, πλέον, στο δεύτερο εξάμηνο του 2015, με τις διαπραγματεύσεις με τους Θεσμούς να συνεχίζονται, διανύουμε ίσως τη μεγαλύτερη υφεσιακή περίοδο στην χώρα, που ξεπερνά την περίοδο της μεταμνημονιακής εποχής. Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων αγωνίζεται να επιβιώσει και το franchising εξακολουθεί να πρωτοστατεί γερά ως ηγέτιδα δύναμη επιχειρηματικότητας.
Franchise, παρέχει τη μοναδική και πλέον σίγουρη λύση για όσους έχουν τις δυνατότητες να «αγοράσουν» μια θέση εργασίας.
Από την άλλη, παρέχει το αναπτυξιακό πλαίσιο για τα «γερά» concepts, αυτά που είτε κατάφεραν, είτε μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρά δίκτυα που θα τα εφοδιάσουν με τη δύναμη του brand και με οικονομίες κλίμακος, ώστε να δημιουργούν αποδόσεις εν μέσω κρίσης.
Οι ειδικές έρευνες και μελέτες που διενεργεί το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του franchising στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του FRANCHISE BUSINESS, με τη συνδρομή του Franchise.GR, έχουν ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση και ανάλυση, με έμφαση στις αναμενόμενες προεκτάσεις και επιπτώσεις, οι οποίες και προσδιορίζουν τις τάσεις στην αγορά.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, η οποία ανασκοπεί το πρώτο τετράμηνο του 2015, συνεχίζεται η κινητικότητα στον κλάδο του franchising, τόσο ως διέξοδο στην κρίση, αλλά και ως αξιοποίηση των ευκαιριών που πηγάζουν μέσα από αυτή.
Με περισσότερες από 500,000 επιχειρήσεις, οι οποίες δεν επέζησαν τα τελευταία πέντε έτη, και με την ανεργία να καλπάζει σε ρυθμούς του 30%, οι αλυσίδες franchise συνεχίζουν να αναπτύσσονται και – μέσα από τα σημαντικά προνόμια που προσφέρουν στους δικαιοδόχους τους – διασφαλίζουν την βιωσιμότητα των δικτύων τους.
Από τη μια μεριά, την τελευταία πενταετία ιδρύθηκαν περισσότερες από 200,000 επιχειρήσεις, με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά θνησιμότητας και από την άλλη εμφανίστηκαν μερικές δεκάδες πρωτοποριακά concepts και ξεκίνησαν αρκετές χιλιάδες νέα franchise καταστήματα, αλλά και αρκετές αλυσίδες υιοθέτησαν πλάνα ανασχεδιασμού της επιχειρηματικής τους πρότασης και αναδιοργάνωσης των εσωτερικών δομών τους. Το κύριο, όμως, συμπέρασμα αφορά στην αυξημένη βιωσιμότητα των καταστημάτων που έχουν ενταχθεί σε δίκτυα franchise, καθώς:
- Λειτουργούν με καλύτερα περιθώρια κέρδους.
- Διαθέτουν μοναδικά προϊόντα και διαφοροποιούνται.
- Αποτελούν εγγύηση για τους καταναλωτές, λόγω της αξιοπιστίας του brand/δικτύου.
- Επωφελούνται από προσφορές, προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις της μητρικής εταιρείας.
- Λειτουργούν άμεσα με υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, λόγω τόσο της αρχικής εκπαίδευσης, όσο και της αρχικής υποστήριξης με προσωπικό της μητρικής εταιρείας.
- Ανανεώνουν concept και προϊοντικό μίγμα, ώστε να παραμένουν συνέχεια ανταγωνιστικά.
Τα ανωτέρω ενδεικτικά προνόμια ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των καταστημάτων franchise και εξηγούν τους λόγους της επιτυχίας των franchise fashion stores που χαρακτηρίζονται με κύκλους εργασιών της τάξεως άνω των 400,000 Ευρώ σε αντιπαράθεση με αυτόνομες boutiques μόδας που χαροπαλεύουν, ή των franchise coffee shops που καθημερινά κατακλύζονται από πελάτες σε αντιπαράθεση με τα διπλανά αυτόνομα coffee to go που αραχνιάζουν.
No Comments