HOAX BUSTER: H Ελληνίδα που ξεσκέπασε το σκάνδαλο της Volkswagen

HOAX BUSTER: H Ελληνίδα που ξεσκέπασε το σκάνδαλο της Volkswagen

Η είδηση που κυκλοφόρησε στο ίντερνετ είχε ως εξής:

Μια Ελληνίδα, η Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια στο τμήμα μηχανικής και ναυπηγικής του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν είναι ο άνθρωπος που κατάφερε να ξεσκεπάσει την απάτη δισεκατομμυρίων δολαρίων που διέπραξε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen εις βάρος εκατομμυρίων καταναλωτών αλλά και του αμερικανικού Δημοσίου.

«Σέρνονταν» στις δοκιμές

Η Στεφανοπούλου πήρε μέρος στην έρευνα για τις επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και παρατήρησε τις χαμηλές επιδόσεις στην ιπποδύναμη που παρουσίαζαν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν υποβάλλονταν σε ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων.

Οπως τελικά αποκαλύφθηκε εταιρία χρησιμοποιούσε εσκεμμένα στα οχήματά της ένα κρυφό λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.

Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. Και αυτό κάναμε.

Βάλαμε ένα πρόγραμμα που «σκανάρισε» όλα τα υπάρχοντα προγράμματα του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ενα πρόγραμμα ενεργοποιείτο μόνο όταν γινόταν η μέτρηση των τιμών των ρύπων. Και δεν έπρεπε να υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ενημερώσαμε τις αρχές για τα υπόλοιπα» δήλωσε η Αννα Στεφανοπούλου.

Πως λειτουργούσε το λογισμικό της απάτης

Το γερμανικό λογισμικό εστίαζε στο τιμόνι. Οταν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε κατάσταση «χαμηλών εκπομπών». Αν το τιμόνι κινείτο, όπως σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης στο δρόμο, ο κινητήρας δούλευε σε πλήρη ισχύ εκπέμποντας έως και 40 φορές περισσότερους ρύπους.

Οι πρώτες συγκριτικές δοκιμές έγιναν το 2014. Το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια εξέτασε δύο πετρελαιοκίνητα οχήματα, ένα της Volkswagen και ένα της BMW. Τα τεστ πέρασε μόνο το BMW. Ο κινητήρας του Volkswagen εστάλη στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν και ερευνήθηκε από την Αννα Σταφανοπούλου, η οποία έλυσε τον γρίφο.

Η αποκάλυψη της απάτης που έγινε τη Δευτέρα αφορά σε 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ αλλά και σε 11.000.000 παγκοσμίως έχει προκαλέσει παγκόσμιο σάλο. Από τότε η μετοχή της γερμανικής εταιρίας καταρρέει και μόλις την τετάρτη το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλός της αναγκάστηκε να παραιτηθεί.

original

12027574_10153641348018151_8584291787810115458_n

Πάμε να δούμε πως έχει η πραγματική κατάσταση!

Το σκάνδαλο είναι υπαρκτό αλλά η κ. Στεφανοπούλου δεν συμμετείχε στην ομάδα που το αποκάλυψε, η έρευνα διεξήχθη στο  West Virginia University από την ομάδα του Daniel Carder ενώ η κ. Στεφανοπούλου είναι καθηγήτρια μηχανολογίας και ανήκει στο προσωπικό του University of Michigan. Η κ. Στεφανοπούλου απλά έδωσε μια συνέντευξη ως ειδικός και τοποθετήθηκε επί του θέματος, τη συνέντευξη της δείτε την στο παρακάτω σύνδεσμο.

http://www.wired.com/2015/09/vw-fool-epa-couldnt-trick-chemistry/

Επίσεις στον σύνδεσμο http://blog.caranddriver.com/how-volkswagen-got-busted-for-gaming-epa-diesel-emissions-standards/ αναφέρεται πως  η ομάδα του Daniel Carder κατάφερε και ξεσκέπασε τη VW

Επιπλέον η κ. Στεφανοπούλου αναγκάστηκε να ανεβάσει μέχρι και δήλωση διάψευσης στην ιστοσελίδα της ξεκαθαρίζοντας πως δεν ενεπλάκη στην έρευνα για τη Volkswagen.

http://www-personal.umich.edu/~annastef/

I was not involved in the research or data analysis that exposed the VW issue as some Greek language articles and blogs stated.

The data analysis for the VW emissions was done in West Virginia University’s Center for Alternative Fuels Engines and Emissions.

Ακόμα,το in.gr επικοινώνησε με την κ. Στεφανοπούλου, η οποία απάντησε στην ερώτηση κατά πόσο η ίδια ήταν εκείνη που «έκανε την αποκάλυψη αυτή, παίρνοντας εκδίκηση από την Γερμανία και τον Σόιμπλε για λογαριασμό όλων των Ελλήνων», όπως διαβάσαμε σε διάφορες -γραφικές- εγχώριες ιστοσελίδες και λοιπά ΜΜΕ.

«Δεν έχω ουδεμία ανάμειξη στην έρευνα ή την ανάλυση των δεδομένων που έφεραν στην επιφάνεια το ζήτημα της VW. Εγώ είμαι ειδικός σε συστήματα μετάδοσης κίνησης ελέγχου και μπορώ να εξηγήσω τις θεμελιώδεις προκλήσεις στο ζήτημα της μείωσης εκπομπών καυσαερίων και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος. Όσα λόγια μου εμφανίστηκαν σε ελληνικά άρθρα είναι απολύτως κατασκευασμένα και δεν είναι οι προσωπικές μου απόψεις για το θέμα αυτό», είναι η σαφής και κατηγορηματική απάντηση που δίνει η ίδια μιλώντας στο in.gr και τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Κιούση.

Η ίδια ανήρτησε επίσης στην προσωπική της σελίδα στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν μια ανακοίνωσή που επίσης έβαζε τα πράγματα στη πραγματική τους βάση.

«Προσωπικά, ουδέποτε συμμετείχα στην έρευνα ή ανάλυση των δεδομένων που οδήγησε στην αποκάλυψη του θέματος της VW, όπως διέδωσαν κάποια ελληνόγλωσσα blogs. Εγώ είμαι ειδικός σε συστήματα μετάδοσης κίνησης ελέγχου. Όταν ρωτήθηκα και για το θέμα της VW, έδινα συνέντευξη για τις θεμελιώδεις προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος, καθώς και τους σχετικούς αλγορίθμους που εμπλέκονται σε αυτού του τύπου την έρευνα» τονίζει στην ανακοίνωσή της η ελληνίδα καθηγήτρια.

Ας ήμαστε λοιπόν περισσότερο προσεκτικοί σε οτι κυκλοφορεί στον χαώδη κόσμο του ίντερνετ.

Εμείς θα ήμαστε εδώ για να ξεσκεπάσουμε το επόμενο hoax,μέχρι τότε μείνετε συντονισμενοι,και μην ψαρώνετε!

 

Soustas
billnotis@yahoo.gr

Δημιουργός και Αρχισυντάκτης του Techsmart.gr καθώς επίσης και πολλών επιτυχημένων ιστοσελίδων. Μεγάλος fan της τεχνολογίας και Online Marketing Specialist θα τον βρείτε online όλο το 24ωρο.

No Comments

Post A Comment