Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν είναι ανδρική υπόθεση

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν είναι ανδρική υπόθεση

Μπορεί το gaming να θεωρείται καθαρά «ανδρική υπόθεση», ωστόσο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ένα χόμπι που απολαμβάνουν εξίσου και οι γυναίκες.

Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε από το αμερικανικό κέντρο ερευνών Pew Research Center, το ποσοστό των γυναικών που ασχολούνται με το gaming είναι σχεδόν ίδιο με αυτό των ανδρών. Συγκεκριμένα, το 48% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε ότι παίζει συστηματικά ηλεκτρονικά παιχνίδια σε κονσόλα, υπολογιστή ή φορητή συσκευή, σε σύγκριση με το 50% των ανδρών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το περιοδικό τεχνολογίας «Wired», η κοινή γνώμη αντιλαμβάνεται το gaming ως μια καθαρά ανδρική ασχολία.

Σύμφωνα με την έρευνα, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες πιστεύουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων ανά τον κόσμο που ασχολούνται με το gaming είναι άνδρες.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων, το 15% των ανδρών θα χαρακτήριζε τον εαυτό του ως gamer, σε σύγκριση με το μόλις 6% των γυναικών. Το χάσμα αυτό είναι ακόμη μεγαλύτερο στους άνδρες ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών, από τους οποίους το 33% των ερωτηθέντων αναφερόταν στον εαυτό του ως gamer σε σχέση με μόλις το 9% των γυναικών της ίδιας ηλικιακής ομάδας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες που παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια συσχετίζουν την ασχολία αυτή με το «ισχυρότερο φύλο», αφού το 60% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θεωρεί το gaming ως «ανδρική δραστηριότητα».

Επίσης, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι γυναίκες θεωρούνται συχνά «ανεπιθύμητες» στον κόσμο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η Καναδο-αμερικανή μπλόγκερ και κριτικός βιντεοπαιχνιδιών Ανίτα Σαρκίζιαν, η οποία είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων με τη σειρά βίντεο τίτλο «Tropes vs Women in Video Games» που ανέβασε στο YouTube, στα οποία εξετάζει την εικόνα της γυναίκας μέσα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Η Σαρκίζιαν είχε δεχτεί σκληρή κριτική και πικρόχολα σχόλια για τη σειρά, αλλά και απειλές για τη ζωή της.

Στην έρευνα εξετάζεται επίσης και ο ευρύτερος αντίκτυπος που έχουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα αποτελέσματα ήταν ανάμικτα.

Συγκεκριμένα, το 26% των ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα υποστήριξε την άποψη ότι τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν «χάσιμο χρόνου», σε σύγκριση με το 24% που πιστεύει το αντίθετο. Επίσης, το 16% είπε ότι δεν «έχει κάποια συγκεκριμένη άποψη» για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ στην πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες ήταν «αναποφάσιστοι» σχετικά με το εάν οι γυναίκες απεικονίζονται με αρνητικό τρόπο μέσα από τα video games.

Τέλος, 4 στους 10 ενήλικες θεωρούν ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σχετίζονται με τη βίαιη συμπεριφορά, ειδικά μεταξύ ατόμων νεαρής ηλικίας.

Soustas
billnotis@yahoo.gr

Δημιουργός και Αρχισυντάκτης του Techsmart.gr καθώς επίσης και πολλών επιτυχημένων ιστοσελίδων. Μεγάλος fan της τεχνολογίας και Online Marketing Specialist θα τον βρείτε online όλο το 24ωρο.

No Comments

Post A Comment