Τι θέλει η «Αλεπού» (Alibaba) στο «παζάρι»;

Τι θέλει η «Αλεπού» (Alibaba) στο «παζάρι»;

Στην Ελλάδα θα βρίσκονται σήμερα και αύριο εκπρόσωποι της Alibaba, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο.

Η Alibaba έχει ένα σχεδόν «μονοπωλιακό» μερίδιο στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, και αυτό τράβηξε το ενδιαφέρον του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, το οποίο προσκάλεσε τους εκπροσώπους της Alibaba, προκειμένου να τους φέρει σε επαφή με τα μέλη του, καθώς και με προέδρους άλλων Επιμελητηρίων και κυβερνητικούς παράγοντες, όπως τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη, τον υφυπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Μάρδα και την αναπληρώτρια υπουργό τουρισμού Έλενα Κουντουρά.

Η αλήθεια είναι πως πολλοί εξαγωγείς έχουν δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες από την έλευση της Alibaba στην Ελλάδα. To ερώτημα ωστόσο είναι κατά πόσο όμως αυτές οι προσδοκίες έχουν και ουσιαστική βάση;

Το ίδιο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο σε σχετικό του άρθρο επιχειρεί να βάλει τα πράγματα σε μια πιο «προσγειωμένη» βάση.
Όπως αναφέρει, η Alibaba διακινεί ήδη στην Κίνα (και όχι μόνον) τα προϊόντα 10 εκατομμυρίων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στις οποίες θα μπορούσαν να προστεθούν και οι Έλληνες εξαγωγείς, τα προϊόντα των οποίων και ανταγωνιστικά είναι, και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα άλλων εξαγωγέων από άλλες χώρες.

Το πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα μέσω μιας αναγνωρισμένης πλατφόρμας που ήδη κάνει μεγάλες πωλήσεις στη συγκεκριμένη χώρα είναι, όπως αναφέρει το ΕΕΑ, το γεγονός ότι ο εξαγωγέας δε χρειάζεται κάποιον για να τον «βάλει» στη συγκεκριμένη αγορά, όπως επίσης δε χρειάζεται άδεια εισαγωγής, αλλά μπορεί να αποκτήσει άμεσα πρόσβαση ώστε να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις, ενώ οι Κινέζοι δαπανούν ετησίως 500 δισ. δολάρια για ηλεκτρονικές αγορές, οι οποίες έχουν και χαμηλότερη φορολογία από τις αγορές σε φυσικά σημεία πώλησης.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται, όταν προσδοκά κάποιος πωλήσεις σε πληθυσμό εκατοντάδων εκατομμυρίων καταναλωτών, είναι φυσικό να συναντήσει τεράστιο ανταγωνισμό. Σύμφωνα ωστόσο με το ΕΕΑ, τα πλεονεκτήματα που δίνει η πλατφόρμα της Alibaba είναι ικανά να ενισχύσουν τις ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα οι οποίες, όπως αναφέρει, σήμερα δεν ξεπερνούν το 1/100 των ευρωπαϊκών εξαγωγών προς την Κίνα, οι οποίες έχουν ξεπεράσει τα 100 δισ. δολάρια.

Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το Alibaba δεν είναι, στην ουσία, κάτι περισσότερο από μια διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων που απαλλάσσει τον εξαγωγέα από σημαντικές γραφειοκρατικές διαδικασίες για την εξαγωγή των προϊόντων του.

Από εκεί και πέρα όμως, το κατά πόσον ο συγκεκριμένος εξαγωγέας θα καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις του μέσω της Alibaba είναι κάτι που εξαρτάται τόσο από την ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων του, όσο και από το βάθος της… τσέπης του, αφού η χρήση της πλατφόρμας δε μειώνει την ανάγκη marketing (διαδικτυακού, αυτή τη φορά), ιδιαίτερα όταν μιλάμε για μια αγορά όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός…

του Γιάννη Λεοντάρη

Emea.gr

Tags:
Soustas
billnotis@yahoo.gr

Δημιουργός και Αρχισυντάκτης του Techsmart.gr καθώς επίσης και πολλών επιτυχημένων ιστοσελίδων. Μεγάλος fan της τεχνολογίας και Online Marketing Specialist θα τον βρείτε online όλο το 24ωρο.

No Comments

Post A Comment